úterý 31. července 2012

Praha - Amsterdam - Bangkok - Perth

Naše cesta s Market začíná na Ruzyni 30.7.2012. Jsme odbaveni a připraveni k letu. Letíme společností KLM do Amsterdamu (let trval cca 1hod 20min), kde jsme měli 50min na přestup. Ve finále se ukázalo, že to bylo jen tak tak, dobíhali jsme na GATE a zaměstnanec letiště už na nás mával ať si pospíšíme….
Letadlo KLM směr Amsterdam
trasa letu Amsterdam - Bangkok
co dodat, stačí se podívat na tu vzdálenost do cíle...

Z Amsterdamu jsme letěli Boeingem 777-300. Let trval cca 11 hodin. Nemohu si stěžovat na nedostatek zábavy, každý měl k dispozici vlastní obrazovku, sledovali jsme filmy, pouštěli si hudbu, kontrolovali informace o letu a hráli hry. Co se jídla týče je KLM na slušné úrovni. Jídlo bylo chutné a bylo ho dost.

Kolem půl 10 ranní místního času (plus 5 hodin od našeho času) jsme přistáli na letišti. První dojmy z letiště Suvarnabhumi v Bangkoku jsou rozpolcené. Letiště je takové divoké a roztahané.

Před příletovou halou

Do hotelu jsme si vzali taxi, už u východu Vás láká mnoho lidí, že zařídí odvoz atd. Doporučuji z vlastní zkušenosti taxi označené na střeše názvem TAXI-METER. Jsou to růžová, červená, nebo zelená auta a s řidiči se dá mnohem lépe smlouvat. Mají v autě taxametr, ale hned po dohodě za kolik Vás odvezou, ho vypínají J. Jiné moc nedoporučuji, protože cenu dokážou zvednout na dvoj až tří násobek…
Ubytovali jsme se v hotelu THE COTTAGE nedaleko letiště. Hotel má celkem slušnou úroveň oproti jiným hotelům, nebo hotelům, které, by jste sháněli na ulici za pochodu (moc nedoporučuji). Za hotel jsme ve finále zaplatili 1000 THB (Thai Bath), což je kolem 600,-Kč na noc, tedy 300,-Kč na jednoho, což je výborná cena.  Na celý den nám bohatě dohromady stačilo cca 5000 THB, v ceně je kompletní transfer taxi po městě, hotel, jídla a vstupy.

Celou loď jsme měli jen pro sebe

Kapitolou sama o sobě jsou TUK-TUK transfery. Onen řidič TUK-TUK Vám dokáže naplánovat trasu po památkách, která zabere třeba i dvě hodiny, projezdí půlku města a řekne si za to 30-50 THB, tedy asi 40,-Kč na naše, ještě na Vás čeká, až si vše prohlédnete a vyfotíte. Na oplátku ale také něco požaduje. U prvního TUK-TUK jsme museli na nějaké Info Thai centrum a jen si promluvit asi 3-5min s jedním delegátem, který se nás ptal, jak se nám tu líbí a odkud jsme. TUK-TUK za to totiž dostane slevové kupony na benzin od ESSO benzinky. Druhý nás zase zavezl do klenotnictví, kde se nám snažili prodat perly za 80 000 THB. Opět řidič dostal slevový kupon a my jsme si opravdu nic nekoupili J.

Lidé v Bangkoku jsou celkově moc milí a přátelští, neustále se klaní, usmívají a ptají se, odkud jsme.  Nemuseli jsme si aktivity ani vymýšlet. První taxi, které nás přivezlo ke královskému paláci nás vyklopilo před branami a hned se s námi dal do řeči jeden Thai student, který nám hned napsal a doporučil, kam máme jít a co bychom měli vidět, sám od sebe nám stopnul TUK-TUK a vysmlouval s nim cenu 50THB a vozil nás asi 3 hodiny po centru a věrně čekal, než si vše prohlídneme a vyfotíme. Nakonec nás vysadil u řeky a hned nás předal člověku s člunem. Za 2000 THB jsme měli soukromou projížďku po řece CHAO PHRAYA RIVER, která trvala cca hodinu. Po projížďce nás vysadil blízko centra Rama VIII bridge a netrvalo ani 5 minut a už se nás ujal další TUK-TUK, který nám zdarma dal mapu, zakroužkoval zajímavé objekty a po dohodě 30 THB nás vozil cca hodinu po centru a po památkách (Wat Benchamabophit – lucky Budha, Golden Mountan atd.).

Stojící Budha

Je neuvěřitelné, jak funguje v Bangkoku hromadná doprava. Centrem města vedou 4 až 6 proudé silnice v jednom směru, kde jsou řidiči motorek, TUK-TUK a osobních aut schopni udělat až osmi-proudou silnici, kde se předjíždějí, podjíždějí a různě kličkují, jak jen to jde. Motorky jezdí všude kolem a cpou se všude. Toto by u nás asi neprošlo….

Cesta zpět byla klasickou ukázkou zácpy v 18-ti milionovém městě, kde na křižovatce kde se ze 4 směrů slučují 6-ti proudé silnice jsou Thaici schopni udělat totální karambol a zácpu. Cesta zpět z centra na hotel tedy trvala neuvěřitelné 3 hodiny. Bangkok je ale obrovské město a je fakt, že jsme najeli od letiště do centra pěkných pár desítek kilometrů, i když to potom jelo, cesta byla opravdu dlouhá.

Viděli jsme jak místní říkají stojícího budhu, sedícího budhu a lucky budhu J.
Sedící Budha, mnich a naše výprava

Na jednu stranu jsme viděli krásné honosné paláce, zlatem lemované, na stranu druhou odvrácenou tvář Bangkoku – rozpadlé chatrče u řeky, žebráky a lidi sedící na ulici a pokoušející se prodat vše co jim doma zbylo….

Z videa je vidět chudina, která žije podél řeky.

Večer jsme si dali něco málo z Thai kuchyně a ráno pokračujeme do Perthu.

Celkově vzato, Bangkok je dosti živé a zajímavé město, plné krásy, které umí být zároveň i dost drsné….
Druhý den ráno (5:00 a.m.) jsme vyrazili na letiště. Je to opravdu kolos a vyznat se v něm byl docela problém, pokud by tu člověk neuměl ani "kváknout" tak by tu byl úplně ztracený. Naštěstí jsme všechno perfektně zvládli a stihli s přehledem i kafe v odletové zóně.
Během letu jsme opět koukali na filmy a já jsem si zahrál asi 3 hodiny poker :-)

Thai Airways Royal Silk Lounge Bangkok, Thailand.

Thai snídaně a film k tomu :-)

Uběhlo sedm hodin a už jsme přistávali na letišti v Perthu. O Perthu napíši pak další článek.....